A r t i c l e c
Aplikacje mobilne

Aplikacja mobilna, ile kosztuje jej stworzenie?

Określenie kosztów przygotowania aplikacji mobilnej nie jest łatwe. Zależą one bowiem od wielu czynników. Poniżej spróbujemy przedstawić najważniejsze zasady wyceny.

Od czego zależy koszt stworzenia aplikacji mobilnej?

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na koszt przygotowania aplikacji mobilnej jest czas, potrzebny na jej realizację. To ile będziemy go potrzebować, zależy od stopnia skomplikowania, funkcjonalności oraz rodzaju platform, na których ma zostać opublikowana. Wycenę zaczynamy od ustalenia, czy aplikacja ma działać na jednym urządzeniu, czy będzie się komunikować z zewnętrznymi serwerami i programami, z którymi misi zostać w takim przypadku zintegrowana. Istotnym czynnikiem decydującym o ostatecznej cenie jest także monetyzacja aplikacji, która zależy od wybranego modelu biznesowego.

Koszty tworzenia aplikacji mobilnych na różnych platformach.

Kiedy określimy już model monetyzacji naszej aplikacji mobilnej oraz rynek docelowy, pora zastanowić się, która platforma będzie najodpowiedniejsza do realizacji naszych celów. Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy zbadać pod tym kontem grupę docelową naszych klientów. Nic nie stoi także na przeszkodzie, by stworzyć aplikacje na oba te systemy. Musimy jednak liczyć się wówczas z dodatkowymi kosztami. Ze względu na duże różnice w językach programowania obu systemów, można bowiem użyć tylko części tego samego kodu.

Cena aplikacji mobilnej, a jej rodzaj i funkcjonalność.

Najprostszym i najmniej kosztowym typem aplikacji mobilnych są odpowiedniki stron internetowych. Najczęściej wykorzystywane są one do prezentowania różnego rodzaju informacji. W bardziej rozwiniętej wersji tworzone są z myślą o dostarczaniu użytkownikom wyników pochodzących z zewnętrznych serwerów. Mimo że z pozoru wydają się proste, wymagają pracy na kilku płaszczyznach. Aplikacje dynamiczne są kategorią wymagającą sporych nakładów czasu, pracy i tym samym środków finansowych. Wymagają bowiem integracji z zewnętrznymi API.

Na estetyce aplikacji mobilnej nie można oszczędzać.

Projektując aplikację mobilną nie wolno zapominać o jej wyglądzie. Nawet najlepsza funkcjonalnie niezdobędziebowiem uznania klientów, jeśli nie będzieprzejrzysta i estetyczna. Opracowanie odpowiedniej grafiki wymaga czasu, doświadczenia i umiejętności, dlatego ma swoją cenę. Łatwo można zauważyć na rynku rozbieżności w cenach projektów graficznych. Najczęściej jednak za niską ceną stoi także niska jakość. Badania marketingowe wskazują, że grafika ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe internautów. Oszczędzanie na designie może mieć zatem katastrofalne skutki.

Jeśli potrzebujesz aplikacji mobilnej i właśnie zastanawiasz się, ile kosztowałoby jej stworzenie, napisz do nas lub zadzwoń. Wspólnie ustalimy, jak powinna funkcjonować i wyglądać, na jakiej platformie najlepiej ją umieścić oraz jaki model monetyzacji wybrać, a następnie wycenimy jej realizację.

Socials
Skontaktuj się