A r t i c l e c
SOCIAL MEDIA

10 Zalet Social Media

Social Media a 21 wiek

1. Zdobądź cenne informacje o klientach

Media społecznościowe generują ogromną ilość danych o klientach w czasie rzeczywistym. Każdego dnia jest ponad 500 milionów postów, 4,5 miliarda like’ów na Facebooku i 95 milionów zdjęć i filmów przesłanych do Instagram. Za tymi oszałamiającymi liczbami jest mnóstwo informacji o Twoich klientach – kim są, co lubią, i co im się podoba w twojej marce.Poprzez codzienne aktywne zaangażowanie i słuchanie społeczne możesz zebrać odpowiednie dane klientów i używać ich do podejmowania mądrze decyzji biznesowych

2. Zwiększenie świadomości marki i lojalności

Kiedy masz kontakt z mediami społecznościowymi, ułatwiasz swoim klientom poszukiwanie i łączenie się z tobą. Łącząc się z klientami na poziomie społecznościowym, zwiększy się utrzymanie klienta i lojalność wobec marki. Badanie The Social Habit pokazuje, że 53 procent osób, którzy śledzą za markami społecznymi, są bardziej lojalni wobec tych marek

3. Uruchom kierowane reklamy z wynikami w czasie rzeczywistym

Reklamy społecznościowe są niedrogim sposobem promowania firmy i rozpowszechniania treści. Oferują także skuteczne opcje kierowania, dzięki czemu można dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Na przykład, jeśli prowadzisz kampanię reklamową w LinkedIn, możesz segmentować takie rzeczy, jak lokalizacja, firma, tytuł pracy, płeć i wiek – lista jest kontynuowana. Jeśli używasz reklamy na Facebooku, możesz kierować reklamy na podstawie lokalizacji, danych demograficznych, zainteresowań, zachowań i połączeń. Możesz śledzić i zmierzyć skuteczność reklam społecznościowych w czasie rzeczywistym.

4. Wytworzyć większe przewody konwersyjne

Media społecznościowe zwiększają sprzedaż i utrzymanie klientów dzięki regularnym interakcjom i szybkiej obsłudze klientów. W badaniu najlepszych praktyk dotyczących sprzedaży z roku 2015 w Instytucie Badawczym MHI Global światowej klasy firmy oceniane media społecznościowe są najskuteczniejszym sposobem na zidentyfikowanie kluczowych decydentów i nowych możliwości biznesowych. W stanie sprzedaży społecznej w 2015 r. Blisko 75 procent firm zajmujących się sprzedażą w serwisach społecznościowych odnotowało wzrost sprzedaży w ciągu 12 miesięcy.

5. Zapewnia bogate doświadczenie klienta

Nawet jeśli nie jesteś w mediach społecznościowych, większość Twoich klientów oczekuje, że będziesz. Ponad 67 procent konsumentów szukają usługi w serwisach społecznościowych. Oczekują szybkich odpowiedzi i 24/7  wsparcie ze strony firm, te firmy które spełniają oczekiwanie klientów wygrywają z konkurencją. Badanie przeprowadzone przez Aberdeen Group pokazuje, że firmy zaangażowane w obsługę klienta społecznego widzą znacznie większe roczne zyski finansowe (wzrost o 7,5% w porównaniu z rokiem poprzednim) wobec osób bez (2,9%)

6. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej i rankingu wyszukiwania

Jedną z największych zalet social media dla biznesu jest użycie go do zwiększenia ruchu w witrynie. Sieci społecznościowe nie tylko pomagają kierować osób do Twojej witryny internetowej, ale im więcej udostępnień otrzymujesz, tym wyższy będzie ranking wyszukiwania.

7. Dowiedz się, co robią Twoi konkurenci

Dzięki monitorowaniu mediów społecznościowych można uzyskać kluczowe informacje o swoich konkurentach. Ten rodzaj inteligencji pozwoli Ci podejmować strategiczne decyzje biznesowe, aby być odpornym na działania konkurecnji.

8. Udostępnianie zawartości szybciej i łatwiej

W przeszłości marketingiści stawili czoła wyzwaniu zapewnienia ich zawartości osiągniętej klientom w możliwie najkrótszym czasie. Korzystając z mediów społecznościowych, szczególnie jeśli chcesz dzielić się informacjami o swojej firmie lub do tworzenia treści, wystarczy, że podzielisz się nimi na koncie społecznościowym marki.

9. Zawartość obszaru geograficznego

Kierowanie geograficzne to skuteczny sposób wysyłania wiadomości do określonej grupy odbiorców w oparciu o ich lokalizację. Sieci społecznościowe, na przykład Facebook i Twitter, zawierają narzędzia, które umożliwiają komunikowanie właściwych treści odbiorcom.

10. Zbudować relacje

Media społecznościowe to kanał dwukierunkowy, w którym masz możliwość wzbogacania relacji z klientami. Na przykład social media umożliwia markom turystycznym nawiązywanie dialogu z podróżnikami, tworząc w ten sposób relacje z klientami przed, w trakcie i po ich zarezerwowaniu podróży z firmą. Ten rodzaj społecznego dialogu medialnego pomiędzy markami a klientami jest czymś, czego tradycyjna reklama nie może osiągnąć.

Socials
Skontaktuj się